Tuesday, November 16

haji punye rayaaaaaaaaaa


hai blogger and readers... sihat??? hows ur raya haji punye preparation??




aku..





pagi2 lagi lepas hantar halimi ke sekolah terusssss ke pasar.. budget gi pasar kul 7pagi adalah palingggg awal... so, sempat lagi feeling2 atas moto sambil nyanyi lagu 'kau ilhamku'.. hahaha.. ngoks! then, sampai je kat pasar aku budget nak gi beli santan dulu sebab dekat sket ngan tempat aku park moto. tapi tengok tempat beli santan tuh ramaiiiii sesangat, so aku decide untuk beli ayam dulu. sampai je kat tempat beli ayam pon, ramaiiiiiiii jugak! so, tarik nafas terus beratur. be patient. kata nak raya.... kena la bersabar sket.. nak masak rendang katakannnn.. kuikui..





after setengah jam kotttt.... baru lah aku dapat 2 ekor ayam yang dah siap potong. kalo kau taknak potong, cepat la sket ko dapat ayam tuh. tapi kalo tengok muke aku nieh, ader ke rupe nak potong ayam sendiri??? memng tak lah!!!... so, sanggup tunggu lame sket sebab nak suruh dia potong jugak ayam2 aku tuh.





settle kat tempat ayam, aku gi balik ke tempat jual santan.. umakaiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhh... lagi ramai kottttttt... pastu tarik nafas laju2, terus beratur... tapi beratur pon tak dak guna sebab orang yang datang lambat dari aku pon boleh dapat dulu... helloooo.. ape kau pikir kaki aku kaki besi ke nak berdiri lame2 kat situ.. ape kau pikir hati aku mulia sangat ke sampai sanggup nak tunggu lame? ape kau pikir aku akan ckp " tak pe..takpe... bagilah makcik tuh dulu, sian dia tak larat diri lame2...", "bagi jelah kat amoi tuh santan dulu.. sian, esok dia nak gi semayang raya.."...
memang tak okey!! aku hanya mampu membuat muke macam nak telan mesin pengukur kelaa sajork!. lame wehhh....





then, tunggu punye tungguu, dpatlah jugak aku santan rm6 dan jugak kerisik rm4.. itu pon setelah muke aku bertukar jadu HULK dan setelah menunggu hampir 2jam setengah!!!... lameeeeeeeeeeeeeeeeeee sangatttttttttttttttt.. tak aci kan?? tapi takpe, dpat jugak aku santan dan ayam.. berkat kesabaran la katakan. kalo tak sabar, memang kau takkan masak rendang lah esok pagi yang oiiii....





lepas dpt ayam dan santan, barulah aku gi pusing satu pasar dok cari barang2 nak buat laksa.... ehem2!! laksa raya nie aku yang buat tau.. harap2 sedap lah.. dah la nak menjamu tetamu ngan laksa.. huks... selalunye raya memang keluarga aku buat laksa sajeee.... dan selalu jugaklah yang buat laksa tuh mak aku... tapi since mak abah aku beraya nun jauh di tanah suci, aku la yang kena masakkan laksa nye... itu pon sebab ader request dr along.. ehehehe...along kata laksa aku sedappp... meoooooowwwwwww~





emmm, sedih jugak raya tanpa mak abah nie... nanti pagi raya nak mintak maaf ngan sape??? waaaaaaaaaaaaaaaaaa~

2 comments:

Unknown said...

huhu..
slamat raya aji edda..
aku lak raya aji ni trbang g k.l..

adedeh, slah timing plih flight..

::FAIZ:: said...

Selamat hari raya aidiladha