Thursday, August 11

bila nama MAK berada diantara nama-nama ARWAH


sayup hati.. sayup sangat.. bile nampak nama mak berada diantara nama2 untuk ditahlilkan dalam bulan ramadhan tahun ini....




ramdhan tahun nie terasa sangat asing.. sangat asing!!




kalau dulu sahur, aku akan bangun bile mak gerak.. bagun2 je, dah siap segala.. tinggal nak ngap je.... kalo nasi tak ader waktu sahur pon, paling kurang air milo pasti ada... lepas sahur, cuci pinggan sket2, pastu masuk tido... bangun balik bila azan subuh... itupon kengkadang.




tapi itu dulu... sekarang, sejam sebelum imsak, aku kena bangun. masak air, buat air.... kalo adik2 aku nak makan nasi masa sahur, aku gorengkan nasi.. bagi dorang makan.... lepas dah makan, aku kemas pulak dapur.. cuci sume pinggan mangkuk, lap2 meja.. sampai lah masuk waktu subuh....




sekarang aku keje masuk jam 7 pagi... keluar 6 ptg... balik2 je keje, terus masak2... masak sesimple je... yelah, mana sempat nak masak yang berat2.. kalo yang berat2, selalu nye rembat kat bazar je. huks...




kalo waktu arwah mak ader, waktu bebuka paling kurang pon, 2-3 jenis jugak masakan mak masak... hurmm.. sangat2 terasa kehilangan...




mak......2-3 hari sebelum mak meninggal, mak selalu ulang cakap "kalau mak tak ada, baru kamu semua akan tau".... mak...... "sekarang ida dah tauuuuuuuu..."..(sedey=''( )





button like sudah ader. suke?? like la..=)

No comments: