Wednesday, February 10

nak masuk sekolah tadika tak?? meh laaaa~

kenape mesti tukar password?? ke aku sorang je yang kene tukar password nak masuk akaun blogger??ahh.. tension je nak kene tukar password bagai.. awat?? password aku tak cukup cantik ke?? password aku tak cukup STRONG ke?? hah?? (amukan dan ngomelan cumil lepas susah nak masuk akaun blogger)

huh.. nak angin je aku harinie.. skang pon dah nak ku12 tgah mlm..sepanjang hari nie aku mcm nak hangin je.... dr pagi td aku masuk opis kul8 trus rase mcm moody je... nak marah pon ader tp tak smapi hati.. hu!! mungkn harinie adalah hari moody and marah2 sedunia barangkali... cait!! adakah anda juga seperti aku?? jika YA!! jom kite rasmikan hari nie sebagai hari ke'moody'an sedunia..!! lalalala~


motip gambar adalah untuk menayangkan muke CIKGU TADIKA okey... comel?? yup!! opkos comel untuk memikat budak2 tadika belajar ye anak murid.. okey, skang murid2 dikehendaki melukis gambar sponge bob dan warnakan ye.. make sure, opss ter'speaking' plak... okey, pastikan anak2 mewarna menggunakan colour crayon... sape yang takde bleh amik warna kat depan ye... wahhh~ comel2 anak2 sekolah tadika nieh ye...

cukup2!!! kembali ke kenyataan yg nyata lagi hakiki wahai cik edda oii...
tempat : ILP ipoh
dept : TKS


pagi tadi.. ketua bahagian arahkan aku utuk masuk ke kelas.. aku cek balik jadual mengajar, kelas aku adalah kul 2ptg.. nape nak suruh masuk kul 10plak?? rupenye aku yang lambat dpt info yg kelas aku ngajar tuh kena tukar ngan sorang lagi tenaga pengajar... so, aku pun printkan nota, and kertas tugasan... masuk la kelas...

"assalamualaikum sume.. harinie kite akan belajar pula cara penggunaan layer didalam photoshop... skang buka photoshop dan blaaa..bla...blaa...."(kalo tulis byk2 pun bukan kamu2 nak baca kan.. )

15 minit berlalu...

"okey, baca nota..cuba pahamkan dan cube explore.."

15 minit berlalu...

30 minit berlalu...

sejam berlalu..

2 jam berlalu...

"okey, saya harap kamu dpt ilmu yang saya dah ajarkan... saya juga memohon maaf kalo ader kekurangan bile mengajar kamu semua... kalo ade kekurangan, kamu boleh beritahu sy cara yang sesuai utuk saya mengajar kamu..."

tibe2 sorang budak angkat tangan...

"ye kamu.... ader ape2 cadangan utk saya meningkatkan lagi cara pengajaran saya??

"erm.. saya tak tahu lah nape bile cik masuk je kelas mengajar kami, kami rase mcm budak tadika"

HAH?? TADIKA?? apakah?? adekah tadika itu mengajar photoshop.. adakah aku mengarahkan mereka melukis?? mewarna?? menyanyi?? menari?? oh no...

owh.. mungkin juga aku mempunyai ciri2 seorang guru tadika..... mungkin guru tadika yang comel barangkali.. huhuhu..

harini mungkin menjadi satu pengajaran yang baru utk aku iaitu kita tak mampu nak puaskan hati semua pihak.. bukan itu je, aku juga kini sedar hakikat bahawa menjadi seorang pengajar itu adalah kerja yang SUSAH!! itu belum lagi aku nak melayan kerenah anak murid yang mengaku dirinya mempunyai iras2 wajah tokey KFC(caption utk gambar atas..abgYang aku di KFC) hahaha...

kerana hari ini, aku kini merindui cikgu2 ku.... luv u~

terima kasih cikgu2 saya..