Monday, February 1

yang pergi masih diingati....

cuti baru2 nie, aku gi kenduri tahlil untuk arwah nur suhaili binti suhaimi yang telah kembali ke rahmatullah pada 21 mei 2009 yang lalu... so aku amik keputusan tuk tdo kat umah mak arwah... rumah yang mak arwah tuh duduk sebenarnye adalah umah arwah yang dibeli sebelum dia meninggal.. dia belikan umah untuk mak nye... sedih sangat bile dpat tau yang arwah baru je duduk umah tuh 2 bulan.. Allah lebih sayangkan dier....

so, tengahari sabtu sebelum malam tahlil tu aku, fauzan (pakwe arwah), dan muzaffar a.k.a along tolong la mak arwah @ mama nieh kemas rumah.. rumah tuh terlalu la penuh ngan barang2 yang bersepah2 sana sini.. semuanye gara2 mama tgah renovate rumah tuh.. siap pasang loteng kat umah tuh.. tp bukan mama la yang pasang loteng tuh.. sah2 la mama upah org kan.. hurmmm.. penat jugak la seharian dok kemas rumah tuh.. mop bagai..

lepas je dah kemas sikit2 umah tuh, fauzan ngan along balik umah diorang.. yang aku ngan mama plak siap2 nak gi amik kwn aku sorang lagi ikmal untuk sama2 join tahlil malamnye pulak... mama order makan sebanyak 130bungkus makanan dan beberapa kotak air utk agihkan pada yang bertahlil mlm tuh..

sebelum ku 12 hari ahad semalam plak, kami pegilah kekubur arwah untuk hantar air tahlil tu di kubur arwah... sebelum jiruskan air tahlil kat kubur tuh, kami (mama, fauzan, along, ikmal ngan aku) bacakan yaasin utuk sedekahkan kepada arwah.. bacaan yaasin tuh diketuai oleh fauzan.. sian sangat kat fauzan kesunyian dok kat ipoh nieh lepas takde nye arwah kat dunia nie lagi.. moga dia dapat pengganti yang lebih baik dr Allah s.w.t.

sekadar gambar hiasan

lepas je selesai urusan kat kubur, kami sume pakat gi kedai makan.. sumenye gara2 perut sudah laparrrr bangattt...

ntah macamane, time makan kami decide nak gi umah member sekolah dulu yang dok area2 ipoh jugak... plan kejap2 je trus menjadik... biasalah, kengkadang plan awal2 ader je mslah nyee...
so, lepas kenyang mkan nasi, kami gerak ke umah shikin plak... nasib la si shikin nieh ader je kat umah... sempat gak la kami borak2...

time borak2 tuh, terkeluar la jugak cite pasal arwah.. mcmane hari terakhir jumpe sebelum arwah meninggal.. hurm.. sangat sedih.. selalunye kalo kami kumpul2 nieh, arwah antara org pertama yang mesti ader... terasa begitu kehilangan..

aku..shikin..ikmal...along

lepas je balik dr umah shikin, aku ngan mama hantar ikmal kat stesen bas sebab ikmal nak balik dah.. petang tuh plak, barulah mama hantar aku plak balik kat ILP nieh..

camtu la cerita cuti yang lepas...

sekian...

addnote : terasa mcm arwah ader je ngan kami masa kami borak2 beramai2.. moga arwah tenang di alam sana...aminnn








No comments: