Sunday, August 1

hari keenam dahhh=)

baru balik keje.. penattt.. asyik teringat blog yg tak terupdate jee.. rinduu... waaaaaaaa~



masuk harinie dah hari yang ke 6 aku keje part-time salesgirl kedai stationary.. kiranya dah seminggu lah.. coz hari jumaat tuh aku cuti.. kalo kira ngan hari jumaat tuh, maksudnya dah seminggu lah.. tempat aku keje ade 2 shif.. majikan cina maaaaa, harus bershif2 nieh.. so, seminggu berlalu aku masuk shif pagi.. that's mean, masuk keje kul7 pagi, balk kul 6ptg.. rehat plak sejam stgah.. dr kul1 - 2.30ptg.. okey ler tuh.. 8 jam kerja.. gaji dia bagi 4 ratus plus plus.. okey laaaaaa, dr dok rumah semedang.. mkn tido mkn tido.. pastu bising badan dah gemuk laaa, perut dah kedepan mcm org mengandung laaaa... ha! bila keje, exercise dpt, turun berat badan dpt, duit pon dpt! okey apeee.. hehehe



hari pertama aku masuk keje seriusly aku amat amat amat amaaaaaatttt tertekan... dengan byk keje tak tau buat.. dengan semua keje kena tegur.. huiiissssshhh.. dah mcm neraka dunia dah aku dok dlm kedai tuh.. tension.. dan menyesal tuh pon ader jugak... boss plak cerewet nak mampus... sapu kuat skit tak boleh, sapu slow sngat pon tak boleh.. aarrrrrggghhh!!!! tertekan dowww... itu belum masuk supervisor lagi! bila aku dok susun2 buku kat rak2 buku tuh, kat tempat tuh jugak laaaaaa dia nak lalu.. mcm tak de tempat lain dah.. rasa nak maki pon ader.. tp sabar2...



tp aku lebih tertekan dok dengan supervisor lagi dr boss.. sebabnye supervisor aku tuh berlagak nak mampus.. ikut hangin diaaaa je.. satgi masuk hangin puting beliung aku baru ko nak ingat langit tinggi rendahnyeee..... ha. marah nieh! cube bayangkan betapa tensionnye keje kat situ.. masa mule2 aku masuk keje tuh, ader lagi sorang budak masuk keje jugak.. kakak la kiranya.. tua dua tahun dr aku.. dia nieh jenis pendiam sket.. tak sangka plak dia diam2 rupenye tak tahan dengan supervisor tuh... cukup 5 hari bekerje, trus benti.. sian wehh..



tapi aku pulak tiap kali supervisor aku tuh membebel tak tentu pasal, tiap kali tuh aku diam pastu buat muka tak bersalah.. kalo perlu menjawab, aku jawab je.. sampai dia pon macam bertambah bengang je ngan aku.. ahhaahahhaaa.. baru dia tau... dia ingat jdi supervisor kedai stationarytu, dia dah habis bagusssssss ke hape??? hellooooo, pleaseeeeeeee.......




tayang muke tak bersalah jap.. lalaala~

No comments: