Sunday, November 27

Celebrate Anniversary berdua di RJ AYAM BAKAR KOPITIAM, Kuching.


Assalamualaikum . . 

Alhamdulillah, November 22 adalah Date yang aku takkan lupakan . Tarikh dimana status aku bertukar menjadi seorang ISTERI . . Tarikh dimana kami diijabkabulkan . . Alhamdulillah ~ Dah 3tahun bersama meredah segala suka dan duka=)

Pada mulanya aku macam malas nak keluar makan kat luar. Sebab waktu petang tu, aku dah buat Laksa Penang seperiuk . Memandangkan aku adalah Hantu Laksa, so aku memang tak kisah kalo tak makan benda lain dah . Tapi memandangkan tarikh tu adalah tarikh yang agak penting bagi kami, jadi kami decided la nak makan kat luar dan end up by choosing this restaurant!


RJ AYAM BAKAR KOPITIAM


Makanan kat sini banyak pilihan dan yang paling penting sedap . .Aku makan pecal lele (nasi putih ikan keli) dan Amir makan nasi ayam bakar . . Kek pulak aku yang pilih . Colourful dan sedap! Maklumlah, Cake is a symbols of Happiness kannnn . .mestilah ada bila nak celebrate something. huhu. Pastu gigih nak habiskan kek tu.. 


Istimewanye kedai ni, persekitannya sangat santai dan banyak barang-barang lama dijadikan perhiasan . . Mat Salleh pun ramai yang lepak kat sini . 



Motor ni bukan customer parking tau . Moto ni salah satu dari decoration dalam kedai ni . .


Makan kat sini memang best sebab boleh makan sambil bersantai tengok deco-deco yang jarang nampak kat kedai makan lain . 


Kereta, basikal, penyodok, pita rakaman, semuanya adalah decoration ! Rare kannn.. Kalo tak silap aku, Roadtax kete tu hidup lagi . Kalo nak test drive boleh la try tanya owner kedai tu. hahaha


lampu tu.. lampu tu.. dapat satu letak kat rumah pun cantik !  I love it so much!



time ni makanan Amir dah sampai dulu dah . . Suruh dia makan dulu tapi dia kata nak tunggu pulak . . Yelah, kata ulang tahun perkahwinan kann.. mestilah feeling2 makan beradap .Makan sama-sama . . Walaupun sebelum ni kalau makan kat luar mesti dia yang melahap dulu tak tunggu.. hahah


Kami pilih tempat kat tepi mural ni sebab nampak menarik . . 



Ini gambar keseluruhan mural kat dinding tepi tu . . menarik kannn


RJ AYAM BAKAR KOPITIAM ni bukan calang-calang kedai makan la.. JJCM pun dah pernah sampai sini . .  

Actually sebelum datang sini, aku ada google-google tempat makan best kat area Kuching ni dan RJ AYAM BAKAR adalah salah satu tempat makan yang harus singgah kalau sampai kat Kuching Sarawak ni . .  

Thanks for reading and dont forget to leave ur comment and follow me
(",)

No comments: