Saturday, November 5

Diet ala Zulin Aziz . . bukan Atkins~

 Assalamualaikum ..

Sapa tengok video zulin yang latest? Dia cakap dia tak buat Atkins pun, tapi masih boleh kurangkan berat badan .  Ok, aku pun salah sorang yang sibuk nak turunkan berat badan jugak . . Macam-macam diet yang aku dah try search dan ada yang dah try buat . Tapi maklumlah , asyik on off on off  . . Lepas tengok zulin ni makin mengecik, aku jeles la pulak . 


Menurut Zulin, dia makan jugak buah macam epal hijau , kacang-kacang dan juga kismis . Kalo sapa yang tahu pasal diet Atkins ni, diet nie tak galakkan ambil kabohidrat banyak . So, epal hijau, kacang , kismis ni antara makanan yang tak lulus Atkins (untuk fasa 1).

Tengahari Zulin akan makan ikan Salmon ataupun ayam bahagian dada . Salmon ni bagusnya sebab dia ada agen pembakar lemak kalau tak silap aku la . Pastu kalo nak makan ayam, seeloknya yang dipanggang atau direbus .


malam pulak kalau dia lapar dia makan sup ayam . 

Pastu kalau rasa nak makan nasi sangat-sangat, dia makan seminggu sekali je . pastu kalo dia rasa dia makan terlalu banyak dalam haritu, dia detoks !

Wow! boleh ikut sangat diet Ala Zulin ni .

Haritu aku ada beli buku Cabaran Kurus 21 Hari . . Beli kat kedai buku MPH . . Dalam buku tu macam-macam resepi sihat untuk diet dia ada bagi . Siap menu untuk setiap hari . memang sangat-sangat membantu . . Haritu dah mula buat diet guna buku ni, memang menjadi turun dalam 1.5kg untuk 3hari .. Tapi mcam aku kata awal-awal tadi la, aku ni diet on off on off . . hahaha


No comments: