Friday, October 22

ronda malam kerana ke'siang'an.

entry nie sebenarnye adalah entry bersambung bagi entry kenduri dan bacaan yaasin hari tu.. harap maklum. hee


after selesai kenduri bacaan yaasin tuh, aku ngan keluarga memang amat penat sebab nak susun balik segala pinggan mangkuk yang disewa untuk kenduri tuh. sampah2 kat keliling rumah pon habis settle jugak lah before malam menjelma. tapi petang tuh sempat gak aku membuta.. kuikuikui..



lepas tu sume pakat mandi sebab dah nak maghrib.. lepas je siap mandi solat, abah aku ajak gi relaks2... ronda2 pekan kampar.. lagipon memang ader nak cari barang malam tuh..

lepas dah beli barang, kmi singgah plak kat kedai makan. nak kata lapor pon tak jugak. so, taklah makan beria2 sangat. yelah.. sekadar melepas lelah disiang hari jer... tapi minum adalah wajib!


abah aku cuma makan mee rebus je.. aku pulak hirup tomyam sajork. halimi je yang beria nak makan nasi goreng pataya. tapi idok le nak habiskan weh..bile dah tak habis, mak aku yang tolong habiskan. tapi itu pon tak terhabis jugak! so, sape lagi nak diharapkan kalo bukan aku?? haha.. so, jangan salahkan aku kenapa berat badan makin membiak! lalala~

settle makan trus gerak balik and trus tido! kata penat....


nie adalah gambar masa ontheway balik rumah. sempat gak la nengok perayaan masyarakat hindu. ader yang pecahkan kelapa la.. ader yang tiup seruling la... dan ini saje gambar yang aku dpt amik. yang lain sume gambar tak okey sebab org sngat ramaiiii...

No comments: