Thursday, May 16

Duduk hostel itu indah!! Pengalaman mendewasakan kita

Assalamualaikum...tajuk taknak kalah!

Malam nie Mari kita bercerita tentang brooch(pastu ce0rita pasal hostel)! Brooch adalah benda yang kita letak Kat tudung... ada org panggil pin... ada panggil jarum... ada panggil brooch.. kalo aku, aku panggil pin tudung!

Memandangkan aku adalah stay at hostel tempat kerja, makanya barang2 ko, adalah barang aku juga. That means sharing la.... kadang2 shampoo ko, aku pkai... shampoo aku, ko pakai... sapa yang biasa duduk hostel, paham la ape aku ckp.... dan life duduk hostel adalah sangat meninggalkan kenangan!

Berbalik pada brooch. Haritu aku pergi downtown mines... alhamdulillah, jumpa kedai beli brooch. Aku beli rm10 bersamaan dengan 12 pin! Aku beli secara banyak2 bcoz pin aku ntah kemana la pergi hilang. Macamane tak hilang... pin ko, pin aku...pin aku, pin ko!! Hahaha.... kengkadang stress duduk hostel sebab selalu hilang barang. Tp yang best adalah PENGALAMAN

******************
Teringat suatu ketika dulu....pengalaman duduk hostel

Masa duduk hostel sekolah. Time nak masak megi...megi belum kembang lagi, dah ramai suara yang berbunyi....

"nak sikittt"...

"nak rasa skit"...

"sedapnye".....

"nanti tinggalkan Kat aku sket ye..."

Time tuu berbulu je rasa... kalo boleh rasa macam nak makan sorok2 dalam locker tauuu...

Tp, bila dpt makan megi sensorang, tetiba rasa tak sedap. Coz takde saingan nak pas2 bekas megi.,,

At last, I am realize..... makanan sebenarnye makin sedap bila kita kongsi..=)  AM I RIGHT??

***************************

Wahai brooch, jangan hilang lagi ye.... bankrap aku beli pin tudung tiap minggu! Huhu

No comments: