Tuesday, December 29

flower gurl yg tak ber'flower' pown

waktu member aku lia tunang haritu, she ask me to be dia punye pangapit.. pengapit2 pun, bukan dok saja.. aku kena la bagi ala2 souvenir kat tetamu sebelah lelakii..
.
yang ini bukan souvenir ituuu.. yg nie salah satu hantaran utuk pihak lelaki.. aku tolong angkatkan masa rombongan meminang tuh dah sampai..
.
yg nie baru btol souvenir tuu.. souviner tuh bende yg gantung2 tuu.. hiasan la lebih kurang.. sourvenir tuh comel dowh~
colour biru jugakkk
.
waktu rombongan dah samapi tuh, aku iring la member aku tu dok kat tilam kecik lagi empuk.. yelah.. nak sarung cincin bagai, sume kat situu
.
memandangkan kuarga pihak lelaki adalah dr penang.. so, adegan2 suap2 gula telah dilakukann
.
sian aku tgk lia nieh dok telan2 je gula tuh.. time sesi suap2 tuh, aku ader la jugak dgr2 penyuap gula tuh dok tnya kat lia..
.
'nak skit ke nak byk??'
.
mak aiii.. takkan la lia nak jwb banyakkkk kann... mau kencing manis dibuatnye.. kehkeh
.
.
so kalo lia nieh kena kencing manis time kawin nnt, sila2 la tuding jari kearah kuarga pihak lelakiii.. miahahahaha...
.
lepas nieih plak aku nak tunggu bulaan6 plakk.. sbab majlis kawin lia dijangkakan bulan6 nieh..
tema aku dah lupe.. tp lepas nieh kena cari baju la.. nak jadi pengapit pengantin plakk.. miahahha
.
.
.
.
.
.


8 comments:

faRk said...

suap gula? gula2 ke gula pasir cap prai? mentang2 la penang ade kilang gula kn?

Edda said...

fark..
gula pasir tuh la.. ader plak gula2..
haa~ mungkin la kot kilang gula tuh penyebab tradidi suap2 gula.. hha

cikNiarun said...

wah..menariknya..ade ek trdisi suap2 gula..tunang pun grand.dah kawin nanti cane la agaknya..

congrats to her!

Edda said...

nurain..
memang nmpak grand la.. kalo ader pelamin kecik lagi grand gamaknye.. huhu

Redbloodsnow said...

hahaha....tuh la kan. zie pun nak gak tunding jari kat pihak lelaki if si lia tuh kena kencing manis..hikhik

:P

Edda said...

redblood..
zie tunang dulu grand jugak ehhh

Nurul said...

sekali imbas title nmpk mcm "flower girl tak berflowerhorn"
=P

Edda said...

nurul..
flowerhorn tuh buruk beno tang kepala tuh.. yg nie cntik skeeetttt dr flowerhorn tuh.. kaaakakaka