Wednesday, April 21

kenapa nak jemur baby kamu??

even aku bukan lah seorang wanita yang sudah berumahtangga..
even aku bukan lah seorang isteri..
even aku bukan seorang wanita yang bakal menyambut kelahiran bayi dlm kandungan..
even aku bukanlah seorang pejuang
.
tapi aku tetap mahu berkongsi ini...
korang pernah dengar tak yang baby kalo terkena jaundis atau pon demam kuning, demam tuh akan berkurang kalo di kenakan kepada matahari... seelok-eloknye mentari pagi?? pernah tak??
.
.
eleh! jgn ckp tak penah dgr plak eh.. selalu aku round2 korang nye blog ader je blogger yang dok citer pasal anaknye terkena jaundis... pastu amik gambar sang suami dok dukung baby tgah padang sebab nak bagi terkena cahaya matahai pagi tuh.. ceh!! tak ngaku pulakkk... memalu la tuhhhhh.. heeehheee~
tak yah malu la.. aku nieh lagi malu dok bercerita pasal baby jaundis nieh.. bukan pasal ape, aku malu sebab belum kawin pon dah sibuk2 benda camniehh.. hehehe...
.
.
kalo yang pernah wat ape yang aku ckp td pada anak2 korang yang terkena atau pon pernah terkena jaundis, sile usyaaaaa gambar niehhhh...
.
.


gambar nieh aku snap masa aku tgah tunggu housemate aku yang pregnant dptkan rawatan kat klinik kesihatan kwasan jelapang nieh... trang tang tang gambar nieh menghalang para ibu2 bapak2 menjemur bayi mereka yang terkena jaundis nieh bawah cahaya matahari... aku tak tau plak nape dorang bg peringatan mcam tuh.. mungkin ader sebab tak baik la tuh.. kalo sebab yang baik takkan mereka2 nak halangkan...
.
.
so, kalo nak tau nape bayi takleh jemur bawah cahaya matahari tanya la doktor... aku doktor cinta boleh la... miahahahaha.... hope gambar nieh membantu pada yang masih menjemur kain bayi anda yg terkena jaundis.....



No comments: