Wednesday, April 21

membongkang di kampung


memandangkan maknyah aku dah keseorangan tinggal kat kg kerana kematian suami khamis lepas, jadi cuti aku amatlah tidak kemanaaaaa... nak kata cuti tak berharga mcm tak iklas la pulokkk...heee...

masa tahlil jumaat malam, family aku terus je gerak balik kg lepas maghrib.. sebab ader tahlil kat kg lepas isyak.. harus la dtg awal nak prepare segala... tp kg aku ngan umah aku tak jauh sgt... tak sampai 10 minit pon boleh sampai.. kalo naik kete la... kalo jalan kaki sejam gak la... ta sanggup le pulak jalan kaki.. hahahha..

so, lepas je tahlil sume pakat dok balik umah memasing.. tinggal la family aku ngan maknyah kat umah tuh... pastu mak aku kesian kan maknyah yang keseorangan tido malam tuh, mak aku pon suruh la aku ngan adik aku temankan maknyah.... halimi pun tetibe nak join gak.. lantakkk.. layan kan aje....






best jugak dpt tido kta kg... lame dah rasenya aku tak tido kat kg tauu.. kt kg sejukkkk je... ye la, kg aku pokok bakau memang byak lahhh.. tgahari pun nyaman je rasa walaupon panas... best2.. rugi sape tak de kg(tetibe).. tp malam je pon aku tido kat umah maknyah tuh.. pagi2 lagi mak n abah dah jemput balikk... ye la, dok kg bukan buat ape pon.. tp kalo kat kg tuh ader internet ataupon wireless sesape terlepas smpai umah kat kg aku tuh, sah2 aku tak kesah dok berapa lame pon kat umah tuhhh.. ahhaahhaahhaa..boleh gitu??

No comments: