Wednesday, May 19

berguru dengan blogger tegar!



aku nak mule merapu kat blog nieh tapi aku tak tau nak mula merapu macamane.. ye lah.. contohnye, hari nie aku nak cerita pasal ular sawa(ceh, mcm tak de contoh lain).. tp aku tak tau mcamane nak intro kan cerita nie.. can u imagine?



kengkadang aku dah karang 2 3 entri tup2 save as a draft. ape kejadahnye.. sape nak baca kalo dah dok dlm draft. aku sendiri pon tak hingin nak baca, haissshhhh..



kalo diberi pilihan antara karangan SPM ngan tulis blog mungkin aku pilih karangan SPM kot. walaupon karangan aku tak penah yang "A"(ahh! membuka pekung didada).. because of what?? because kalo ekau buat karangan SPM, sah2 dah ader format..kalo blog?? mane nak mendatangkan format nye weh..okey2.. contoh entry yang mengikut format ala-ala karangan SPM...


"merujuk tajuk blog saya diatas saya ingin mengatakan bahawa pagi tadi saya telah memakan nasi goreng bersama air horlick. seperti yang sedia maklum, air horlick ini mengandungi..."


aku rase kalo aku tulis bolg macamni, mau kena lempang laju2 sampai lebam!!. kehkehkeh..



so seriously aku memang respect bangat pada blogger yang update 10-20 entry dlm sehari (ader ke yang update banyak tuh?).. dan aku dpt rasa yang mereka nie memang karangan superb tahap dewa lah kalo suruh karang karangan SPM.. clap..clap..



see.. now aku tak tau nak stopkan entry aku skang mcm mane.. still no idea how to stop my writing! citt!! bagai mau berguru.. agak2 dah pemikiran mengarang tahan dewa dewi keluar, baru mule blogging balik. miahahaha..


4 comments:

Softtouch [Hanim] said...

betul tu edda...akak pun sama kdg2 blur jer nk update pasal ape kat blog...tulah mcm kagum jer bila ada blogger satu hari boleh update byk2 n3...

Anonymous said...

pergh ade ker orang bt entri 20 shari.dasyat giler.huhu..

A.I said...

sama jugakkk!
kdg2 aku fenink cam mana nak wat intro.
conclusion pon smaa.
tapi la kan, aku rasa blogger2 yang expert tuhhh, dieorang bukan kesah bout intro atau apa, yangg pentingg content and the way they write!
setuju takk??

Hellioz said...

ade je yg update camtuyh
try mine, u'll understand~