Friday, May 21

maut bawah treler




sedar tak sedar dah setahun dah.. setahun tuh lama kan?? tapi kenapa macam sekejap?? pagi tadi bukak tv3 ader MHI(malaysia hari ini).. pastu break sekejap ader pulak lagu 'bila izrael datang memanggil'.. ustaz akil hayy nyanyi.. sebak weh.. pepagi dah sebak.. orang kata pagi2 jangan sedih- sedih sebab mood pagi la yang mengawal mood sepanjang hari. betol ke?? kalo mcm tu, mari kita senyummmmmmmmm... bukan senyum sebab setahun kehilangan kawan baik, tapi senyum untuk 'belajar menerima hakikat' yang pergi tetap akan pergi..



rabu lepas dapat sms dari mama (mak kepada arwah elly)

"mama nak buat tahlil untuk elly pada 23hb5, hari ahad lepas zohor, elly dah setahun tinggalkan kita, ma harap dapat hadir ngan keluarga.terima kasih"




macam satu perasaan yang luar dari kebiasaan.. baru selasa lepas sebelum tidur aku terkenangkan arwah.. tup2 pagi esoknye mama hantar msj.. ajak tahlil.. mesti arwah pon rindukan kamiiiiiii.. sebab tu aku mcm terkenangkan dia..*sedey




ingat lagi masa 3-4bulan yang lepas.. mama ader suruh zan pulangkan buku yang arwah pinjam kat tempat dia keje.. bila aku tanya buku ape, mama ckp buku yang dia baca malam sebelum dia meninggal.. aku mula2 macam tak nak tgk pon buku ape.. sebab aku pikir mungkin buku tentang soalan2 exam ke.. sebabnye arwah masa tuh masih baru bekerja.. mungkin la dia nak baca buku untuk nak jawab exam untuk keje kerajaaan tuh.. tp masa aku lalu kat tempat mama letak buku yang mama ckp tuh aku macam terkejut sekali gus bulu roma aku pun tegak.. mana tak nye, buku yang cover warna hijau gelap tuh bertajuk ..


"HIDUP SEBELUM MATI"

subhanallah...



al-fatihah untuk arwah nur suhaily binti suhaimi.. kenangan bersama takkan ku lupa... aku rindu kamuuuuuuuu=(



3 comments:

Fazleyatul Aini said...

al-fatihah...

ZR said...

oooo...kawan awak ye...moga roh ye dicucuri rahmat...pernah baca berita nie dulu...

Softtouch [Hanim] said...

Al fatihah utk arwah...moga arwah tenang disana