Tuesday, May 11

'SAKIT' ke berkata benar??

meh2 dok sini rapat2.. aku mau bagi nasihat berguna.. nasihat 'aku'.. bukan nasihat dato' fadhilah kamsah, bukan dato' mashitah, dan bukan juga nasihat dari pakar motivasi doktor cinta.. doktor cinta?? heh!! dr fazley la!! lagi mau tanya ke?? apa?? ingat aku ckp pasal doktor cinta aku nak citer pasal cinta ke?? memang tak la... dah tadi aku kata nak bagi nasihat berguna.. cinta tuh nasihat berguna ke?? ha!! kan aku dah bebel pagi2 buta nieh.. almaklumlah.. lampu merah. oppppsss~



actually perkara nieh betol2 berlaku.. berlaku kat aku.. kisah nie bermula pada sabtu malam bersamaan dengan malam ahad yang lepas... waktu tuh hujan renyai2 mula membasahi bumi (hambek kauu!! aku kalo bagi nasihat nie memang ayat sastera kuar) hahaha.. waktu hujan renyai2 tuh aku tengah tgk tv.. almaklum lah.. astro kalo angin sket pon dah ilang siarannye. so, sebelum astro hilang siaran dikala hujan renyai2 tuh, apa ke salahnye aku tunggu je cerita yang aku tgk tuh habis kan.... cerita yang aku tgk pon, aku tak tau cerita apa sebabnye mata aku je tgk tv.. tp kepala otak aku nie berpusing2 ligat pikirkan kerja aku yang bertangguh.. tetiba hati aku menyentakkan aku..



"dari kau mengadap tv cerita ntahapentah, baik la ko buat keje ko yang bertangguh"



see, hati aku begitu baik sebab menasihatkan aku tentang keja aku.. i love my heart.. eh? mcm pelik plak mencintai hati sendiri... kuikuikui...



berbalik pada kisah tadi, lepas je terdetik hati aku nak buat keje, aku dengan pantasnye bangun, masuk bilik, bukak laptop... pastu teringat palk nak buka internet.. kat umah, kalo aku bukak internet, aku just guna wireless je.. strymix kan ader wifi.. so, guna wifi je la sebab guna laptop je pon...



so mcm biasa, aku akan buka facebook or blog before memulakan keje aku yang menyerabutkan kepala..


TAPI!!!



kepala aku bertambah serabut lagi bileeeeeeee...



...............bersambung

addnote : aku nak kaji soalan amali student jap~



No comments: